Hoe zorg je ervoor dat in een digitale wereld je klanten je herinneren?

De digitale wereld en alle opties om online reclame te maken zijn uiteraard geweldig. Het betekent echter ook dat veel klanten overladen worden door online ads, reclamevideo’s en nieuwsbrieven. 

Het is dus geen gek idee om in deze wereld van online marketing, het “maken van offline reclame” niet te vergeten. Het is een onderwerp waarvoor we de hulp in hebben geschakeld van een van de meest gerenommeerde drukkerijen van Nederland én België.

Waarom is offline reclame volgens HelloPrint juist in dit tijdperk onmisbaar? 

HelloPrint is een drukkerij die fysieke promotieartikelen, gepersonaliseerde relatiegeschenken, papieren reclamedrukwerk en nog veel meer aanbiedt aan zowel kleine als grote bedrijven. Deze partij weet dus als geen ander wat wel en niet werkt als het gaat om het maken van indruk bij klanten met fysiek drukwerk. De HelloPrint drukwerkspecialisten hebben ons een kijkje gegeven achter de schermen en een van de belangrijkste redenen met ons gedeeld hoe je ervoor zorgt dat klanten je blijven herinneren. 

Het antwoord is simpel, maar tegelijkertijd krachtig. Dit is namelijk het weggeven van een fysiek “aandenken”, dat je dus als bedrijf aan potentiële en huidige klanten geeft. Van een eenvoudig visitekaartje tot een gepersonaliseerd relatiegeschenk

Het belangrijkste is om een item te kiezen dat past bij de onderneming en hetgeen je aanbiedt. Voor sommige bedrijven is dit een sticker en voor andere ondernemingen een gepersonaliseerde waterfles. Dit is afhankelijk van de sector, de prijs van de producten en/of diensten die je verkoopt, de doelgroep en in welke mate duurzaamheid een rol speelt.

Welke drukwerk- en promotie-artikelen zijn het meest effectief? (plus voorbeelden)

Om in de gedachten van klanten te blijven hangen is het essentieel om drukwerk te kiezen dat de (potentiële) klant echt kan waarderen en ook echt van pas komt. 

Een duurzaam bedrijf dat watercoolers aanbiedt aan bedrijven zal bijvoorbeeld veel succes hebben met het uitdelen van herbruikbare waterflessen, inclusief een logo bedrukking door HelloPrint. Terwijl een start-up die tweedehands fietsen verkoopt waarschijnlijk meer succes heeft met het uitdelen van opvallende stickers. Een bakkerij kiest wellicht voor een gepersonaliseerde spaarkaart, waarmee kan worden gespaard voor een gratis taart. 

Het belangrijkste advies van HelloPrint is te kiezen voor een artikel dat past bij de boodschap van de onderneming én de doelgroep. 

Pro-tips om via fysiek drukwerk klanten aan je te binden

Tot slot hebben we de specialisten van online drukkerij HelloPrint gevraagd om hun beste tips met ons te delen. Algemene tips waar iedere ondernemer iets aan heeft. Dit zijn ze!

  1. Kies iets uit dat past bij het budget, ook kleine producten kunnen een grote impact hebben
  2. Als er een duurzame optie is, heeft dit voor veel consumenten een meerwaarde
  3. Zorg ervoor dat de personalisatie duidelijk en leesbaar is. Volg de instructies die bij het te personaliseren product staan
  4. Bestel een kleinere oplage drukwerk als je nog niet weet of je keuze zal aanslaan en vraag klanten om hun feedback
  5. Een persoonlijke boodschap wordt altijd gewaardeerd. Denk aan een bedankkaartje met een handgeschreven tekst en de naam van de klant bijvoorbeeld